Tüketiciler en çok neyden şikayetçi oldu?
Yıl boyunca tüketicilerin ve markaların heyecanla beklediği “Efsanevi İndirimler” dönemi sona erdi. Bu yıl kasım ayı boyunca devam eden indirimlere odaklanan analiz platformu Complaintvar, e-ticaret, pazaryeri ve kargo segmentlerine ilişkin bilgilerini açıkladı.
E-ticaret sektörüne 1 ayda 50 binden fazla şikayet
Platformun paylaştığı bilgilere göre kasım ayı boyunca e-ticaret bölümüyle ilgili toplam 50 bin 206 şikayet alındı. Şikayetlerin yüzde 15’i Complaintvar aracılığıyla analiz edildi. Şikayetler bir önceki yılın kasım ayına göre yüzde 36 arttı. Kasım ayında e-ticaret sektörü hakkında bilgi ve araştırma almak için Complaintvar’ı ziyaret edenlerin oranı geçen yılın kasım ayına göre yüzde 55 artarak bu sektörle ilgili platformun ziyaretçi sayısı 3 milyon 14 bin 731’e ulaştı. .
Pazaryeri sitelerinde alınan şikayetlerin yüzde 12’si Complaintvar’da çözüldü.
Pazaryeri siteleri kategorisi incelendiğinde Kasım 2022’de platforma toplam 18 bin 941 şikayet ulaştı. Bu şikayetlerin yüzde 12’si Complaintvar üzerinden çözüme kavuşturuldu. Bilgi almak ve araştırma yapmak için platformu 641 bin 41 kişi ziyaret etti.
Complaintvar verilerine göre Kasım ayında kargo sektörüne toplam 33.308 şikayet geldi. Geçen yıl kasım ayına göre şikayetler yüzde 70 arttı. 33.308 şikâyetin yüzde 19’u platform üzerinden çözüme kavuşturuldu. Kargo şubesine gelen ziyaretçi oranında da artış yaşandı. Geçen yıl kasım ayında 532 bin 423 olan ziyaret sayısı bu yıl yüzde 9 artarak 532 bin 423 oldu.
Eylül-Ekim ve Kasım aylarında 8 milyondan fazla ziyaret gerçekleşti
Çözüm platformu Complaintvar da 3 şubede Eylül-Ekim ve Kasım ayı verilerini paylaştı. 2022 yılı Eylül-Ekim ve Kasım aylarında platform üzerinden e-ticaret bölümü ile ilgili toplam 135 bin 936 şikayet alındı. Platform üzerinden 21 bin 797 şikayet analiz edilirken, şube bağlantılı platformun ziyaretçi sayısı 8 milyonu aştı. 2022 yılının Eylül, Ekim ve Kasım aylarında ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 36 arttı. E-ticaret şubesindeki trafik artışı yüzde 61 oldu.
Pazaryeri sitelerinin ziyaret oranı %10 arttı
3 ayda toplam 50 bin 52 şikayet geldi ve bunların 6 bin 366’sı Şikayetvar üzerinden analiz edildi. Geçen yıl eylül-ekim ve kasım aylarında şube ile ilgili 1 milyon 597 bin 254 kişi platformu ziyaret ederken, 2022’nin bire bir döneminde ziyaret oranı yüzde 10 artışla 1 milyon 755 bin 740’a ulaştı.
Eylül-Ekim ve Kasım aylarında kargo şikayetleri yüzde 68 arttı
2022 yılının Eylül-Ekim ve Kasım döneminde kargo kesimi ile ilgili Şikayetler’e toplam 82 bin 26 şikayet geldi. Alınan şikayetlerin yüzde 21’i platformda çözüme kavuşturuldu. Şikayetler geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 68 arttı. Geçen yıl kargo bölümüyle ilgili platformda araştırma yapmaya gelen kişi sayısı 1 milyon 319 bin 483 iken bu yıl 1 milyon 618 bin 636 oldu.
Kargo, e-ticaret ve pazaryeri sitelerinde en çok şikayet edilenler nelerdi?
Şikayetvar ayrıca tüketicilerin en çok e-ticaret, pazaryeri siteleri ve kargo siteleri hakkında şikayetçi olduğu bahisleri açıkladı. Verilere göre tüketiciler en çok e-ticaret ve pazaryeri siteleriyle ilgili iptal, iade ve takas bahislerinden şikayetçi oldu. Fiyat ve ödeme en çok şikayet edilen ikinci konu olurken, gönderilen işin kalitesizliği üçüncü sırada yer aldı. Kargo elleçleme konusunda en çok şikayet edilen işlerin geç teslim edilmesi olurken, işin adrese teslim edilmemesi ve işçilerin davranışları şikayet edilen diğer hususlar arasında orta sıralarda yer aldı.